NİSÂ-125:
Ve hanif olarak Hz. İbrâhîm'in dînine tâbî olmuş ve vechini (fizik vücudunu) Allah'a teslim ederek muhsin olan kimseden, dînen daha ahsen kim vardır. Ve Allah, Hz. İbrâhîm'i dost edindi.
Allahû Tealâ, Hz. İbrâhîm'i HALİL (dost) kılıyor. Hz. İbrâhîm'in dîni, İslâm dînidir. Hanif kelimesi İslâm kelimesinin eşitidir. Hanif dîni, İslâm dîni olarak bütün kâinatın dînidir. Dünkü dînidir, bugünkü dînidir, yarınki dîni olacaktır. İslâm'dan başka; ruhu, vechi, nefsi, iradeyi Allah'a teslim etmekten başka bir dîn insanlık tarihi boyunca kâinatta hiç olmamıştır. Allahû Tealâ bütün peygamberlerine ve resûllerine teslimi öğretmiştir. Allah'a teslim her konunun esasıdır, aslıdır.
Allah'a ulaşmayı dilemeyen herkes şirktedir.
Hz. İbrâhîm, 7 safhayı da yaşamıştır. Bu sebeple o müşriklerden olmamıştır.
ÂLİ İMRÂN-67
Hz. İbrâhîm, yahudi veya nasrani olmadı. Fakat hanif (Allah'ın tek oluşuna, ölmeden önce ruhun O'na ulaştırılmasının ve Allah'a teslim olmanın farz olduğuna inanan), (Allah'a teslim olmuş) bir müslümandı. Ve o müşriklerden olmadı.
Ve hanif olarak Hz. İbrâhîm'in dînine tâbî olmuş ve vechini (fizik vücudunu) Allah'a teslim ederek muhsin olan kimseden, dînen daha ahsen kim vardır. Ve Allah, Hz. İbrâhîm'i dost edindi.
Allahû Tealâ, Hz. İbrâhîm'i HALİL (dost) kılıyor. Hz. İbrâhîm'in dîni, İslâm dînidir. Hanif kelimesi İslâm kelimesinin eşitidir. Hanif dîni, İslâm dîni olarak bütün kâinatın dînidir. Dünkü dînidir, bugünkü dînidir, yarınki dîni olacaktır. İslâm'dan başka; ruhu, vechi, nefsi, iradeyi Allah'a teslim etmekten başka bir dîn insanlık tarihi boyunca kâinatta hiç olmamıştır. Allahû Tealâ bütün peygamberlerine ve resûllerine teslimi öğretmiştir. Allah'a teslim her konunun esasıdır, aslıdır.
- 22. basamakta ruh Allah'a teslim olur. İslâm olmanın 1. mertebesini kişi gerçekleştirir.
- Beka makamında Allah İndi İâhi'ye yeni bir ruh gönderir ve bu ruha taht verir. (23. basamak)
- Kişinin zikri hergün, günün yarısını aşar. Zahid olur. (24. basamak)
- 25. basamakta fizik vücudunu Allah'a teslim eder. muhsin olur.
- 26. basamakta daimî zikrin sahibi, ulûl'elbab olur. Kendisine yerlerin melekûtu gösterilir.
- Allahû Tealâ birinci kattan itibaren gök katlarını (göklerin melekûtu) gösterince kişi ihlâs makamının sahibi olur ve nefsini Allah'a teslim eder. Sidret-ül Münteha, ihlâs makamından salâh makamına bir geçittir.
- Salâh makamının 4 kademesi, Tövbe-i Nasuh'la başlar, günahlar örtülür, salâh nuru verilir, günahlar sevaba çevrilir. Böylece irşada ulaşılır. Salâhın 5. kademesinde irade Allah'a teslim edilerek Allah'ın Zat'ı görülür.
Hz. İbrâhîm haniftir, ümmeti de haniftir. Onlar 7 defa hidayete
ermişlerdir:
- hidayet: Allah'a ulaşmayı dilemişlerdir.
- hidayet: mürşide tâbî olmuşlardır.
- hidayet: ruhlarını Allah'a teslim etmişlerdir.
- hidayet: fizik vücutlarını Allah'a teslim etmişlerdir.
- hidayet: Nefslerini Allah'a teslim etmişlerdir.
- hidayet: İrşada ulaşmışlardır.
- hidayet: İradelerini Allah'a teslim etmişlerdir.
Allah'a ulaşmayı dilemeyen herkes şirktedir.
30/RÛM-31: Munîbîne ileyhi vettekûhu ve ekîmûs salâte ve lâ tekûnû
minel muşrikîn(muşrikîne).
O'na (Allah'a) yönelin (Allah'a
ulaşmayı dileyin) ve O'na karşı takva sahibi olun. Ve namazı ikame edin (namaz
kılın). Ve (böylece) müşriklerden olmayın.Hz. İbrâhîm, 7 safhayı da yaşamıştır. Bu sebeple o müşriklerden olmamıştır.
ÂLİ İMRÂN-67
Hz. İbrâhîm, yahudi veya nasrani olmadı. Fakat hanif (Allah'ın tek oluşuna, ölmeden önce ruhun O'na ulaştırılmasının ve Allah'a teslim olmanın farz olduğuna inanan), (Allah'a teslim olmuş) bir müslümandı. Ve o müşriklerden olmadı.
